Tuesday, August 4, 2009

kerinduan

Aku..si pungguk,
Menantimu wahai puteriku sayang..jauh disana tak kesampaian,
Aku di sini memerhatimu dari jauh,
Disudut tanah lesu ini,
Hakikat aku seorang kekasih,
Tak berdarjat..tak jua ku gah disisimu,
Namun cinta ini membutakan hati dan perasaanku,
Hujan rintik yang mula turun,
Basahkan aku..sejuk..namun aku tetap menantimu,
Kasih..tidakkah kau dapat melihat betapa aku menyintaimu,
Betapa aku mengasihimu,
Betapa rindu ini amat mendalam..
Namun..
Aku sedar..bulan ku sayang,
Kau jauh disana,
Dikelilingi bintang-bintang indah,
Manakan sama sepertiku..terbang pun rendah,
Kalau terjatuh sayapku patah,
Aku takkan mengalah..takkan sesekali demi kasihku ini,
Hujan ini bertambah lebat,
Aku kesejukan yang teramat,
Dari dahan tempat ku berpaut..ku jatuh..,
Mataku memandang kearahmu,
Sayangku..izinkan aku memandangmu buat kali terakhir,
Izinkan aku mengungkapkan secebis rasa sebelum hembusan nafasku yang terakhir,
Aku mengasihimu,menyintaimu,menginginkanmu..
Moga dalam lena yang panjang ini,
Kita bertemu lagi...duhai kekasihku sayang….

1 comment:

KuNtUMaN NaiLofAr said...

may i follow dis blog...
mohon keizinan