Monday, November 16, 2009

jujur.percaya.tulus

aku mencari cinta dengan kejujuran..
(jujurkah aku?)

aku mencari cinta dengan kepercayaan..
(percayakah aku?)

aku mencari cinta dengan ketulusan..
(tuluskah aku?)


kejujuran aku...
kepercayaan aku...
ketulusan aku...
masih terjawab belom...
mencari tercari pada siapa boleh aku beri..

mungkin tuhan ingin melihatku..
dalam jisim yang baru..
sedang aku dulu syirik padanya..
kerna terlalu bergantung pada hambanya yang bisu..
menyatakan hakikat cinta aku..

"cinta datang bila insan mampu kenal sendiri.. kenal tuhan pencipta cinta..dan faham hakikat cinta untuk tahu magrifat cinta.."

kadang hati bicara..
nada sendu..
nada siksa..
mungkin sunyi..

aku sedang derita..
aku sedang sengsara..
tenang terjumpa namun dalam gundah..

kuserahkan segala ketentuan..terserah..
tunjukkan aku jalan...

1 comment:

Hamba Dhaif, dalam luka dunia said...

berilah pengharapan pada-Nya dalam redha...nescaya kau tak terkecewa dgn rancangan-Nya utk kamu....yang bukannya sentiasa selari dgn perancanganmu