Wednesday, March 25, 2009

aku, rasa dan aku..

*diam..diam..diam..*

perlu apa ada pada sebuah rasa?
bila hanya menyakit mata..
bila hanya mengoyak jiwa..
bila hanya mengguris luka..
bila hanya menumpah lara..?

perlu apa ada pada sebuah rasa?
hanya ada dalam gembira..
hanya ada dalam suka..
hilang pula bila sengketa..
hilang pula bila masam muka..

terasa apa bila ada rasa?
bisa buat hati gembira?
atau sekadar menambah luka....
bisa buat hati suka?
atau sekadar mencambah lara...

kalau rasa indah pada mata..
apa indah juga rasa bila dalam jiwa..

aku ada rasa?
aku ada rasa?
aku ada rasa?

aku gembira,
aku suka,
aku sengketa,
aku masam muka...

aku gembira,
aku terluka..

aku suka,
aku lara..

perlu apa ada pada sebuah rasa....

*diam lagi..sampai ketemu sebuah rasa..*

1 comment:

luqman al-hakim said...

akmal,
harap-harap kesampaian segala hajat dan segala rasa...