Thursday, March 12, 2009

apakah...

malam ini aku berkata kepada diriku
apakah nilaiku
agama?
bangsa?
negara?
seumpama aku itu tidak bermakna

aku berkata lagi.
mana bahagia?
bahagiaku bila bersama teman, keluarga.
mana?
aku kecewa dengan diriku
pernahkah aku bahagiakan mereka?

malam ini aku sujud kepada-Mu
mencari kasih dari Tuhan Maha Mengasihi
yang aku sendiri menitis, tersungkur
berdosa aku terhadap-Mu

mak,
bak kata temanku,
hatimu di mulutmu.
ku tau kata pedihmu itu untuk aku

abah,
sokongmu hartaku,
aku anak tak mengenang

rakan,
aku berpaut kasih dikala kalian disisi
aku bingung,
benci diri sendiri

malam ini,
mataku berkata tidak,
sengkangku berfikir, terumbang-ambing

*diam panjang*

hidupku diteruskan
rezeki-Mu dimana-mana
ku berdoa agar mohamadakhmal ini
berbakti

agama
bangsa
negara

*tidur*

p/s: terima kasih teristimewa untuk Br. Ahmad Ridhwan atas keterpaksaannya merelakan entry ini di ambil bagi menghias gambarwajah...semoga rohnya dicucuri rahmat...hehehehe...
www.jelingaku.blogspot.com

No comments: